Het regent - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Moniek Huiskes & Bart Aarts - WaarBenJij.nu Het regent - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Moniek Huiskes & Bart Aarts - WaarBenJij.nu

Het regent

Door: Bart en Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek Huiskes & Bart Aarts

20 November 2018 | Chili, Puerto Montt

Sinds ons vertrek uit Hornopiren hebben we geen internetverbinding gehad, dus hier enkele verhalen van de laatste 3 dagen. In Hornopiren werd ik s’ nachts geplaagd door buikgriep. Goed ziek van geweest! Gelukkig gingen we die dag met de ferry naar Caleta Gonzalo, dus hoefde ik niet te rijden en kon een beetje bijkomen op de bank op de ferry.
Aangekomen hadden we tot onze verrassing een huisje middenin het National Park Pumalin. Geweldige ervaring. s’Zondags hebben we de stoute schoenen aangetrokken om de vulkaan Chaiten te gaan beklimmen .We hadden al gehoord dat het pittig was, nou daar was niets aan overdreven. Een stijging van 600 meter in 2 kilometer. Door middel van traptreden van verschilllend formaat gingen we omhoog. Ook moesten we door een stromende rivier en dat alles in continue motregen. Een echte challenge! Maar wat een geweldige natuur. ( en regen is toch maar gewoon een beetje water...... ) De volgende dag zijn we in de stromende regen vertrokken, dwars door het regenwoud, naar Puyuhuapi. Wel jammer want door regen en de laag hangende bewolking konden we niet echt genieten van wat de natuur daar te bieden heeft. We hebben daar overnacht in een Spa & Lodge met o.a. openlucht thermische baden van 40 gr. cl. Een hele bijzondere ervaring om daar in te zitten in de stromende regen!
Vanochtend doorgereden naar Coyhaique met de bedoeling onderweg naar een gletsjer te wandelen. Maar ook daar was de regen spelbreker . De brug was kapot door de wateroverlast en de gletsjer lag onzichtbaar in de wolken. Zo jammer. Verderop op onze weg bleek een aardverschuiving, veroorzaakt door ...., de weg geblokkeerd te hebben. Dus weer een uurtje of zo gewacht, in de stromende regen.
Het was wel een hele mooie route, voor zover wij dat konden zien. Het weer was zo slecht dat we alleen maar vanuit de auto hebben kunnen fotograferen.
Naarmate we uit de bergen kwamen, veranderde het landschap. Het werd meer agrarisch met heel veel bloeiende brem en lupinen langs de kant van de weg. Prachtig!
Op onze bestemming aangekomen was het in een keer droog.
We hebben al de goede gewoonte overgenomen om s’ middags rond de klok van 5 koffie met dulche te nemen.Overheerlijk. Dank Gloria!
De mensen hier zijn bijzonder gastvrij en aardig en doen alles om het ons naar de zin te maken.
We hebben inmiddels bijna 400 foto’s, maar gezien de beperkingen van het internet hier is het moeilijk ze te uploaden.
Morgen gaan we verder naar Puerto Guadal.

• 21 November 2018 - 06:26

Patricia Kaldenbach:

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. En vergeet niet: na regen komt .....

Veel plezier verder

Peter en Patricia